Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Γιατί τα παιδιά βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;


Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό. Όπως γνωρίζουμε, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος. Μέσα από το περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο δυνατότερο ή πιο αδύναμο. Ειλικρινά πιστεύω ότι παρά τις καλύτερες προθέσεις μας δυστυχώς σχηματίζουμε τον εγκέφαλο των παιδιών μας προς τη λάθος κατεύθυνση. Και παρακάτω θα αναλύσω το γιατί…

Τεχνολογία
Δωρεάν υπηρεσία φύλαξης παιδιών…η πληρωμή σας περιμένει στην επόμενη γωνία. Παίζουμε με το νευρικό σύστημα των παιδιών μας, με την προσοχή τους και με την ικανότητά τους να λαμβάνουν ικανοποίηση καθυστερημένα. Συγκρινόμενη με την εικονική πραγματικότητα, η καθημερινή ζωή είναι βαρετή. Όταν τα παιδιά έρχονται στην τάξη, εκτίθενται σε ανθρώπινες φωνές και οπτικά ερεθίσματα που έρχονται σε αντίθεση με το βομβαρδισμό από εκρήξεις γραφικών και ειδικά εφέ τα οποία είναι συνηθισμένα να βλέπουν στις οθόνες τους.
Μετά από ώρες εικονικής πραγματικότητας το να επεξεργαστείς πληροφορίες σε μια τάξη γίνεται όλο και μεγαλύτερη πρόκληση για τα παιδιά μας επειδή ο εγκέφαλός τους είναι συνηθισμένος στα υψηλά επίπεδα διέγερσης που προκαλούν τα βιντεοπαιχνίδια. Η ανικανότητα της επεξεργασίας χαμηλότερων επιπέδων διέγερσης καθιστά τα παιδιά ευάλωτα στις ακαδημαϊκές προκλήσεις. Επιπλέον, η τεχνολογία μας αποσυνδέει συναισθηματικά από τα παιδιά μας και τις οικογένειές μας. Η συναισθηματική διαθεσιμότητα των γονέων είναι η κύρια τροφή για τον εγκέφαλο των παιδιών μας. Δυστυχώς, βαθμιαία στερούμε από τα παιδιά μας αυτή την τροφή.

Τα παιδιά παίρνουν οτιδήποτε θέλουν, ακριβώς τη στιγμή που το θέλουν
“Πεινάω!!” Σε ένα δευτερόλεπτο θα σταματήσω στη μέση του δρόμου. “Διψάω! Να ένα μηχάνημα νερού. “Βαριέμαι!” Πάρε το τηλέφωνό μου” Η ικανότητα να λαμβάνεις ικανοποίηση με κάποια καθυστέρηση είναι ένα ένα από τα κλειδιά της μελλοντικής επιτυχίας. Έχουμε όλες τις καλές προθέσεις να κάνουμε τα παιδιά μας ευτυχισμένα, αλλά δυστυχώς τα κάνουμε χαρούμενα βραχυπρόθεσμα και δυστυχισμένα μακροπρόθεσμα. Το να είσαι ικανός να απολαμβάνεις αυτό που θες με κάποια καθυστέρηση σημαίνει ότι έχεις την ικανότητα να λειτουργείς σε συνθήκες στρες.
Τα παιδιά μας βαθμιαία γίνονται λιγότερο εξοπλισμένα να τα βγάζουν πέρα ακόμα και με λίγο στρες κάτι το οποίο μελλοντικά γίνεται τεράστιο εμπόδιο στο να επιτύχουν στη ζωή. Η ανικανότητα για καθυστερημένη ικανοποίηση φαίνεται συχνά στις αίθουσες διδασκαλίας, στα εμπορικά κέντρα, στα εστιατόρια και στα καταστήματα παιχνιδιών τη στιγμή που το παιδί ακούει όχι επειδή οι γονείς έχουν διδάξει τον εγκέφαλο των παιδιών τους να παίρνει αυτό που θέλει ακριβώς τη στιγμή που το θέλει.

Τα παιδιά κυριαρχούν στον κόσμο
“Στο γιο μου δεν αρέσουν τα λαχανικά”, “Δεν της αρέσει να πηγαίνει για ύπνο νωρίς”, “δεν της αρέσει να τρώει πρωινό”, “δεν της αρέσουν τα παιχνίδια, αλλά είναι πολύ καλή με το IPAD” “δεν του αρέσει να ντύνεται μόνος του”, “βαριέται να τρώει μόνη της”. Αυτά ακούω διαρκώς από τους γονείς. Από πότε τα παιδιά μας διδάσκουν πώς να είμαστε γονείς; Αν αφήσουμε τα πάντα να εξαρτώνται από αυτά, το μόνο που θα κάνουν θα είναι να τρώνε μακαρόνια με τυρί, παγωτό, να βλέπουν τηλεόραση, να παίζουν με τα tablet τους και ποτέ να μην πηγαίνουν για ύπνο.
Τι καλό τους κάνουμε με το να τους δίνουμε αυτό που θέλουν όταν γνωρίζουμε ότι δεν είναι καλό γι’αυτά; Χωρίς την κατάλληλη τροφή και ένα καλό βραδινό ύπνο τα παιδιά μας έρχονται στο σχολείο ευερέθιστα, αγχωμένα και με διάσπαση προσοχής. Επιπρόσθετα, τους στέλνουμε το λάθος μήνυμα. Μαθαίνουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και να μην κάνουν ότι δε θέλουν. Η λογική ότι πρέπει να το κάνεις απουσιάζει.
Δυστυχώς, προκειμένου να πετύχουμε τους διάφορους στόχους στη ζωή μας πρέπει να κάνουμε ότι είναι απαραίτητο το οποίο μπορεί να μη συμπίπτει πάντοτε με αυτό που θέλουμε. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί θέλει να είναι άριστος μαθητής, πρέπει να μελετήσει σκληρά. Αν θέλει να γίνει ένας επιτυχημένος ποδοσφαιριστής, πρέπει να προπονείται κάθε μέρα. Τα παιδιά μας γνωρίζουν πολύ καλά τι θέλουν, αλλά δυσκολεύονται πάρα πολύ να κάνουν αυτό που πρέπει για να πετύχουν τους στόχους τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ανεπίτευκτους στόχους και αφήνει τα παιδιά απογοητευμένα.

Ατέλειωτη διασκέδαση
Έχουμε δημιουργήσει έναν κόσμο τεχνητής διασκέδασης για τα παιδιά μας. Δεν υπάρχουν βαρετές στιγμές. Αμέσως μόλις ησυχάσουν, τρέχουμε να τα διασκεδάσουμε πάλι γιατί διαφορετικά νοιώθουμε ότι δεν εκπληρώνουμε το γονεϊκό μας καθήκον. Ζούμε σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Αυτά έχουν τον κόσμο της διασκέδασης κι εμείς τον κόσμο της δουλειάς. Γιατί τα παιδιά μας δε μας βοηθάνε στην κουζίνα ή στη μπουγάδα; Γιατί δε μαζεύουν τα παιχνίδια τους;
Τα παραπάνω αποτελούν βασική μονότονη εργασία που εκπαιδεύουν τον εγκέφαλο να μπορεί να εργάζεται και να είναι λειτουργικός υπό συνθήκες βαρεμάρας. Είναι το ίδιο τμήμα του εγκεφάλου που χρησιμοποιείς ώστε να είσαι τελικά εκπαιδεύσιμος στο σχολείο. Όταν οι μαθητές έρχονται στο σχολείο και είναι ώρα για αντιγραφή, η απάντησή τους είναι δε μπορώ. Είναι πολύ δύσκολο, πολύ βαρετό. Γιατί; Επειδή το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου δεν είναι εκπαιδευμένο για να εκτελεί βαρετές και μονότονες δουλειές. Εκπαιδεύεται όμως μέσα από τη δουλειά.

Περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση.
Είμαστε όλοι απασχολημένοι, έτσι δίνουμε στα παιδιά μας ψηφιακά γκατζετάκια και τα καθιστούμε επίσης απασχολημένα. Τα παιδιά στο παρελθόν συνήθιζαν να παίζουν έξω, όπου στα μη δομημένα φυσικά περιβάλλοντα, μάθαιναν και εξασκούσαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Δυστυχώς, η τεχνολογία αντικατέστησε το εξωτερικό παιχνίδι. Επίσης, η τεχνολογία έκανε τους γονείς λιγότερο διαθέσιμους στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους. Προφανώς, τα παιδιά μας έμειναν πίσω…το γκατζετάκι που έχουμε για το μπέιμπι σίτινγκ δεν είναι εξοπλισμένο για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι είναι αυτοί που έχουν θαυμάσιες κοινωνικές δεξιότητες. Αυτή είναι η προτεραιότητα!
Ο εγκέφαλος είναι σαν ένας μυς που είναι εκπαιδεύσιμος και επανεκπαιδεύσιμος. Εάν θέλεις το παιδί σου να είναι ικανό να κάνει ποδήλατο, του διδάσκεις ποδηλατικές ικανότητες. Εάν θέλεις το παιδί σου να μάθει να περιμένει, πρέπει να του διδάξεις υπομονή. Εάν θέλεις το παιδί σου να μάθει να κοινωνικοποιείται, πρέπει να του διδάξεις κοινωνικές δεξιότητες. Το ίδιο εφαρμόζεται και σε όλες τις άλλες δεξιότητες. Δεν υπάρχει διαφορά!!
Ωστόσο, μπορείς να κάνεις τη διαφορά στη ζωή του παιδιού σου με το να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό του έτσι ώστε το παιδί σου να λειτουργεί με επιτυχία σε κοινωνικό, συναισθηματικό και ακαδημαϊκό επίπεδο. Και να πως:

Περιόρισε την τεχνολογία και επανασυνδέσου συναισθηματικά με το παιδί σου.


Κάντε οικογενειακά δείπνα, βραδιές επιτραπέζιων παιχνιδιών, πηγαίνετε για ποδηλασία, περιπάτους στην εξοχή με φακό τη νύχτα.
Κάντε τους έκπληξη τα με λουλούδια, μοιραστείτε μαζί τους ένα χαμόγελο, γαργαλήστε τα, βάλτε ένα σημείωμα αγάπης πίσω από την πλάτη τους ή κάτω από το μαξιλάρι τους, κάντε τους έκπληξη με το να τα πάτε έξω για φαγητό μια μέρα μετά το σχολείο, χορέψτε μαζί, μπουσουλήστε μαζί, παίξτε μαξιλαροπόλεμο.
Εκπαιδεύστε τα στην καθυστερημένη απόλαυση
Κάντε τα να περιμένουν!!! Δεν είναι κακό να περνάνε διαστήματα όπου βαριούνται. Είναι το πρώτο βήμα προς τη δημιουργικότητα.
Βαθμιαία αυξήστε το χρόνο μεταξύ του θέλω και του παίρνω
Αποφύγετε τη χρήση τεχνολογίας στο αυτοκίνητο και στο εστιατόριο. Αντί γι’ αυτό διδάξτε τα να περιμένουν συζητώντας ή παίζοντας.
Περιορίστε το διαρκές τσιμπολόγημα.
Μη φοβάστε να θέσετε όρια. Τα παιδιά χρειάζονται όρια για να μεγαλώσουν ευτυχισμένα και υγιή
Κάντε ένα χρονοδιάγραμμα για τις ώρες των γευμάτων, του ύπνου και τη χρήση τεχνολογίας.
Σκεφτείτε τι είναι καλό γι’αυτά, όχι τι θέλουν και τι δε θέλουν. Θα σας ευχαριστούν αργότερα στη ζωή τους γι ‘αυτό. Η γονεϊκότητα είναι μια σκληρή δουλειά. Πρέπει να είσαι δημιουργικός ώστε να τα καταφέρεις να κάνουν αυτό που είναι καλό γι’αυτά επειδή τις περισσότερες φορές αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτό που θέλουν.
Τα παιδιά χρειάζονται πρωινό και θρεπτικό φαγητό. Πρέπει να ξοδέψουν χρόνο σε εξωτερικές δραστηριότητες και να πάνε για ύπνο σε μία σταθερή ώρα έτσι ώστε να έρθουν στο σχολείο διαθέσιμα για μάθηση την επόμενη μέρα.
Μετατρέψτε τα πράγματα που δεν τους αρέσει να κάνουν ή να προσπαθούν σε διασκεδαστικά, συναισθηματικά διεγερτικά παιχνίδια.
Διδάξτε τα παιδιά σαν να κάνουν μονότονη εργασία από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους καθώς αυτό είναι το θεμέλιο για τη μελλοντική εργασιμότητα
Να διπλώνουν τα στεγνά ρούχα, να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να απλώνουν ρούχα, να τοποθετούν στη θέση τους τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και τη λαϊκή, να στρώνουν τραπέζι, να στρώνουν το κρεβάτι τους.
Να είστε δημιουργικοί. Αρχικά κάντε το διεγερτικό και διασκεδαστικό έτσι ώστε ο εγκέφαλός τους να το συνδέσει με κάτι θετικό
Διδάξτε τους κοινωνικές δεξιότητες
Διδάξτε τους να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να χάνουν, να κερδίζουν, να συμβιβάζονται, να λένε όμορφα λόγια στους άλλους, να χρησιμοποιούν το ευχαριστώ και το παρακαλώ.
Από την εμπειρία μου σαν εργοθεραπεύτρεια, τα παιδιά αλλάζουν, τη στιγμή που οι γονείς αλλάζουν την οπτική τους για τη γονεϊκότητα. Βοηθήστε τα παιδιά σας να επιτύχουν στη ζωή εκπαιδεύοντας και δυναμώνοντας τον εγκέφαλό τους νωρίς παρά αργά!!!




www.dinfo.gr
Κείμενο: Ιωάννα Φωτοπούλου

Τα μαθηματικά δεν είναι απλώς ένα μάθημα


Απ’ τους μεγαλύτερους εχθρούς μας, όταν ήμασταν παιδιά, υπήρξαν οι βαρετές διδακτικές ώρες κι ό,τι άλλο περιείχαν τα σχολικά μαθήματα. Δε θα μιλήσω για μια γενικότερη αντιπάθεια στο σχολείο σε σύνολο, γιατί εκεί, στα διαλείμματα και τις αυλές, υπήρχε και χρόνος για παιχνίδι, που ξέραμε καλά να απολαμβάνουμε ως παιδιά.

Εστιάζοντας, όμως, λίγο πιο λεπτομερειακά στα σχολικά μαθήματα, υπάρχει ένα που ξεχώριζε και διαχρονικά θα ξεχωρίζει σαν εφιάλτης, το χειρότερο ανάμεσα στα πολλά δεινά για μια μεγάλη μερίδα μαθητών. Κι αυτό δεν είναι άλλο απ’ τα μαθηματικά. Η αλήθεια είναι πως σίγουρα δεν περνούσαν αδιάφορα σε κανέναν, προορισμένα για μεγάλα πάθη, σου άφηναν μόνο δύο επιλογές: Τα λάτρευες ή τα μισούσες. Κι αν τα μισούσες, ήταν απλά επειδή δεν μπορούσες να τα καταλάβεις και να τα εξηγήσεις, όχι γιατί δε σου άρεσαν, γιατί κανείς δεν μπορεί να διαψεύσει τον εντυπωσιακό κόσμο των αριθμών. Απλώς κάποιους τους δυσκόλευαν, πολύ, πραγματικά πολύ. Έτσι πάει πάντα, τα όμορφα μας παιδεύουν.

Παλιότερα ίσως να μην το περίμενα πως κάποτε θα έφτανε η ώρα που θα παραδεχόμουν ότι τα μαθηματικά έχουν κάτι το εντυπωσιακά όμορφο, όμως η γοητεία τους με κέρδισε. Όπως και πολλούς άλλους στη διάρκεια του χρόνου. Είναι ανατριχιαστικά τρομερό το πώς οι αριθμοί μπορούν κι εξηγούν, σχεδιάζουν, μελετούν τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι διαφορικές εξισώσεις σαν απεικόνιση, δείχνουν ένα αντικείμενο που όσο ζουμάρεις εντός του, βρίσκεις το ίδιο και ξανά το ίδιο, απόλυτα συμμετρικά, σαν να κοιτάς μια φωτογραφία μέσα σε μια άλλη.

Μελετώντας τους αριθμούς, βρίσκουμε απίστευτη την τόσο έντονη παρουσία τους σχεδόν παντού στην καθημερινότητά μας, όσο επίσης μας εντυπωσιάζει κι η δύναμή τους. Σαφώς, θαυμάζουμε και τους άνθρωποι που τους μελετούν κι είναι σε θέση να ερμηνεύσουν τη λογική τους. Οι μαθηματικοί, λοιπόν. Δεν πρόκειται για απλούς επιστήμονες. Έχουν κάτι τόσο ξεχωριστό στον τρόπο σκέψης τους, που καταλήγει τελικά να τους χαρακτηρίζει σε όλη τη γενικότερη συμπεριφορά και στάση ζωής τους.

Είναι οπλισμένοι με υπομονή, πειθαρχεία, οργανωτικότητα και συγκέντρωση, ξοδεύοντας άπλετο χρόνο μπροστά από σύμβολα κι αριθμούς, στην προσπάθειά τους να αντιληφθούν την ακολουθία τους και να βρουν λύσεις, χωρίς πάντα να τα καταφέρνουν με την πρώτη, μα χωρίς ποτέ να πτοούνται ή να τα παρατούν αν δε φτάσουν στο τέλος. Δεν αφήνουν στους εαυτούς τους περιθώρια λάθους. Πασχίζουν να εξηγήσουν και (γιατί όχι;) να βελτιώσουν τον κόσμο μέσω των αριθμών, πράγμα που αποδεδειγμένα είναι εφικτό, καθώς χωρίς τους αριθμούς ο κόσμος δε θα υπήρχε.

Μας φαίνονταν περίεργοι όταν ήμασταν παιδιά, αλλά μάλλον ήταν αυτός ο  δικός τους κόσμος, που δεν μπορούσαμε τότε καλά-καλά να συλλάβουμε -κάποιοι δεν τα καταφέραμε ούτε μεγαλώνοντας κι όλη αυτή η αδυναμία μας να τα κατανοήσουμε μετατράπηκε σε δέος απέναντι σ’ όσους μπορούν.

Αδιαμφισβήτητα, αποτελούν έναν διαφορετικό κόσμο, μαγικό, ισορροπημένο, που δε συγχωρεί τις ατέλειες, ακριβή, αυστηρό και μετρημένο. Άξιοι θαυμασμού, λοιπόν, όσοι ασχολούνται με τα μαθηματικά. Δεν είναι απλά ένα επάγγελμα, ούτε ένα μάθημα που περιορίζεται σε σχολικά βιβλία και τόμους. Είναι πολλά παραπάνω. Πολλά όμορφα παραπάνω.

Είναι η προσπάθεια να προσεγγίσουμε το άγνωστο, το μακρινό, το απέραντο σύμπαν. Οι αριθμοί μας δίνουν μια ιδιαίτερη δύναμη, κάπως ανεξήγητη. Γιατί είναι αληθινά παράξενο πώς μερικά σχέδια πάνω σε χαρτί, μερικοί αριθμοί, είναι η μέρα που ήρθαμε στη ζωή, η μέρα που θα φύγουμε από αυτή, τα κιλά και το ύψος μας, τα δάχτυλα των ποδιών μας, η πρώτη μας φορά, τα χρήματα απ’ την εργασία μας, οι άνθρωποι που θα μπουν στη ζωή μας και τέλος οι χτύποι της καρδιάς που μας κρατούν ζωντανούς!




https://www.pillowfights.gr/
Συντάκτης: Κλειώ Γεωργαντοπούλου
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη

Τα 10 κοινά που έχουν γονείς πετυχημένων παιδιών


Οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να μένουν μακριά από μπελάδες, να είναι καλοί μαθητές και να γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες. Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη συνταγή για το μεγάλωμα επιτυχημένων παιδιών, οι ψυχολογικές έρευνες έχουν εντοπίσει κάποιους παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν την επιτυχία. Προφανώς, όλοι αυτοί οι παράγοντες προέρχονται από τους γονείς.
 Δείτε παρακάτω τα 11 κοινά χαρακτηριστικά γονιών επιτυχημένων παιδιών.
 1.    Βάζουν τα παιδιά τους να κάνουν δουλειές του σπιτιού  «Αν τα παιδιά δεν πλένουν τα πιάτα σημαίνει, ότι κάποιος άλλος τα πλένει για αυτά», αναφέρει η Julie Lythcott-Haims, πρώην κοσμήτορας των πρωτοετών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και συγγραφέας του βιβλίου «Πως να μεγαλώσετε έναν ενήλικα» κατά την διάρκεια μιας ομιλίας της στο TED. Σύμφωνα με την ίδια, τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει, κάνοντας δουλειές του σπιτιού γίνονται υπάλληλοι που μπορούν να συνεργάζονται πολύ καλά με τους συναδέλφους τους και είναι περισσότερο συμπονετικά.
 2.    Μαθαίνουν στα παιδιά τους κοινωνικές δεξιότητες  Ερευνητές από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Πενσιλβανία και το Πανεπιστήμιο Duke παρακολούθησαν περισσότερα από 700 παιδιά σε όλη την Αμερική ηλικίας από τον παιδικό σταθμό μέχρι την ηλικία των 25 και ανακάλυψαν μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ των κοινωνικών δεξιοτήτων ως παιδιά του παιδικού σταθμού και της επιτυχίας τους ως ενήλικες 20 χρόνια αργότερα. Η εικοσαετής μελέτη έδειξε, ότι τα κοινωνικά ικανά παιδιά μπορούσαν να συνεργαστούν σε καλύτερο βαθμό με τους συναδέλφους τους, να βοηθάνε τους άλλους, να κατανοούν τα προβλήματά τους, να λύνουν μόνοι τους τα προβλήματά τους, να έχουν πάρει 1 πτυχίο και να έχουν βρει δουλειά μέχρι τα 25.
 3.    Έχουν μεγάλες προσδοκίες  Χρησιμοποιώντας δεδομένα από μια εθνική έρευνα 6.600 παιδιών που γεννήθηκαν το 2001, ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Νιλ Χάλφον και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν, ότι οι προσδοκίες των γονιών έχουν μεγάλη επίδραση στην επιτυχία των παιδιών τους. «Οι γονείς που είδαν το πανεπιστήμιο στο μέλλον των παιδιών τους φαίνεται να κατευθύνουν καλύτερα το παιδί τους προς αυτόν τον στόχο, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση», ανέφερε ο Χάλφον.
 4.    Έχουν υγιείς σχέσεις μεταξύ τους  Τα παιδιά που ζουν σε οικογένειες με πολλές συγκρούσεις τείνουν να τα πηγαίνουν χειρότερα σε σύγκριση με τα παιδιά των οποίων οι γονείς τα πηγαίνουν καλά, σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου του Ιλινόις. Ο Ρόμπερτ Χάντζες, καθηγητής και επικεφαλής του Τμήματος Ανθρώπινης και Κοινοτικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις υποστηρίζει επίσης το συγκεκριμένο εύρημα. Οι συγκρούσεις των γονιών πριν από το διαζύγιο επηρεάζει επίσης αρνητικά τα παιδιά, ενώ οι συγκρούσεις μετά το διαζύγιο επηρεάζουν αρνητικά την προσαρμογή των παιδιών, αναφέρει ο Χάντζες.
  5.    Έχουν πάει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  Μια έρευνα του 2014 από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν με επικεφαλής την ψυχολόγο Σάντρα Τανγκ διαπίστωσε, ότι οι μητέρες που είχαν τελειώσει λύκειο ή πανεπιστήμιο ήταν πιο πιθανό να μεγαλώσουν παιδιά που θα κάνουν το ίδιο. Σε ένα δείγμα 14.000 παιδιών που μπήκαν στον παιδικό σταθμό από το 1998 μέχρι το 2007, διαπίστωσαν, ότι τα παιδιά που οι μαμάδες τους ήταν 18 ετών ή μικρότερες ήταν λιγότερο πιθανό να πάνε στο πανεπιστήμιο.
  6.     Μαθαίνουν από νωρίς μαθηματικά στα παιδιά τους  Σε μια μετα-ανάλυση του 2007 σε 35.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Αμερική, τον Καναδά και την Αγγλία διαπιστώθηκε, ότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθηματικών σε νεαρή ηλικία μπορεί είναι μεγάλο πλεονέκτημα. «Η πρωταρχική σημασία της εκμάθησης μαθηματικών σε νεαρή ηλικία είναι ένας από τους γρίφους που βγαίνει από την μελέτη. Η εκμάθηση μαθηματικών δεν προβλέπει μόνο την επιτυχία στα μαθηματικά, αλλά και την επιτυχία στο διάβασμα», αναφέρει ο συγγραφέας Γκρεγκ Ντάνκαν
 7.     Αναπτύσσουν καλή σχέση με τα παιδιά του  Μια έρευνα του 2014 με 243 παιδιά που γεννήθηκαν μέσα στην φτώχεια, διαπίστωσε ότι τα παιδιά που έλαβαν επαρκή φροντίδα τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής τους όχι μόνο τα πήγαιναν καλύτερα στις σχολικές τους επιδόσεις, αλλά είχαν και καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις στα 30 τους.
 8.    Είναι λιγότερο αγχωμένοι  Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Brigid Schulte που δημοσιεύτηκε στην Washington Post, οι ώρες που δαπανούν οι μητέρες με τα παιδιά τους μεταξύ των ηλικιών 3 και 11 δεν μπορούν να προβλέπουν πολλά για την ευημερία και την επιτυχία των παιδιών. Η συναισθηματική μετάδοση ή το ψυχολογικό φαινόμενο κατά το οποίο οι άνθρωποι επηρεάζονται από τα συναισθήματα των άλλων, εξηγεί γιατί το άγχος των μαμάδων επηρεάζει τα παιδιά. Οι έρευνες δείχνουν, ότι αν ο φίλος μας είναι χαρούμενος, η χαρά του θα μας επηρεάσει. Επίσης, αν είναι στεναχωρημένος, η θλίψη του πάλι θα μας επηρεάσει.
 9.     Εκτιμούν παραπάνω την προσπάθεια για να αποφύγουν την αποτυχία  Σύμφωνα με την ψυχολόγο του πανεπιστημίου του Στάντφορντ, Κάρολ Ντουέκ, τα παιδιά και οι ενήλικες αντιλαμβάνονται την επιτυχία με δυο τρόπους. Η Μαρία Πόποβα εξηγεί αυτή την ιδέα: Μια «σταθερή νοοτροπία» υποθέτει, ότι ο χαρακτήρας μας, η ευφυΐα μας και η δημιουργική μας ικανότητα είναι στατικά χαρακτηριστικά που δεν αλλάζουν με σημαντικό τρόπο και η επιτυχία είναι η επιβεβαίωση αυτής της εγγενούς νοημοσύνης, μια εκτίμηση για το πως αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθερό πρότυπο. Η «νοοτροπία ανάπτυξης» από την άλλη μεριά ευδοκιμεί στις προκλήσεις και βλέπει τις αποτυχίες όχι ως απόδειξη μη-νοημοσύνης, αλλά ως έναυσμα για την επέκταση των υφιστάμενων δυνατοτήτων.
 10.    Η δουλειά της μαμάς  Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, υπάρχουν σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που οι μητέρες τους δουλεύουν έξω από το σπίτι. Η μελέτη διαπίστωσε ότι, οι κόρες των εργαζόμενων μητέρων περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σχολείο και είναι περισσότερο πιθανό να εργαστούν ως υπεύθυνες στο μέλλον.





 ΠΗΓΗ: Newmoney.gr

Γιατί η Συναισθηματική Νοημοσύνη είναι πιο Σημαντική από το Δείκτη Νοημοσύνης (IQ)


Μετά από χρόνια επιστημονικής έρευνας έχει αποδειχθεί πως το I.Q. (ο γνωστός Δείκτης Νοημοσύνης), καθώς και η υψηλή Ακαδημαϊκή Επίδοση έχουν μικρή σχέση με την ισορροπία, ευτυχία και αργότερα επιτυχία του παιδιού/ατόμου στη ζωή του. Άτομα με υψηλό IQ και υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις στο σχολείο, αργότερα στη ζωή τους δεν είχαν την αναμενόμενη επαγγελματική, προσωπική και διαπροσωπική επιτυχία. Αντίθετα, αντιμετώπιζαν αρκετά προβλήματα κοινωνικοποίησης και δυσκολίες Προσαρμογής στο επαγγελματικό και διαπροσωπικό επίπεδο, καθώς και στο κτίσιμο της Προσωπικής, Διαπροσωπικής Ευτυχίας και Ισορροπίας.
Σύμφωνα με την έρευνα του Dr. Daniel Goleman, οι ψυχολόγοι, ερευνητές και εκπαιδευτικοί σήμερα πια έχουν πειστεί ότι το IQ συνεισφέρει μόνο κατά 20% στη μελλοντική επιτυχία και ισορροπία του ατόμου, ενώ το 80% βασίζεται στην ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EQ).
Ο Goleman αναφέρει ότι: Με τον όρο Συναισθηματική Νοημοσύνη, E.Q. χαρακτηρίζουμε την ικανότητα του ανθρώπου:
να ενεργοποιεί τον εαυτό του
να επιμένει
να επιβιώνει παρ' όλες τις αντιξοότητες δυσκολίες
να ελέγχει τις παρορμήσεις του
να καθυστερεί την ικανοποίηση των αναγκών του.
Επίσης, σημαίνει το άτομο να έχει τις ικανότητες:
να ρυθμίζει τη Διάθεσή του
να ελέγχει τις Ψυχολογικές Διακυμάνσεις του, ώστε να μην επηρεάζουν την κρίση του
να έχει την ικανότητα να Συμπάσχει
να έχει Ενσυναίσθηση
να Συναισθάνεται με τους Συνανθρώπους του
να έχει Θετική Αισιόδοξη Σκέψη και να ελπίζει θετικά σε κάτι καλύτερο (Daniel Goleman, 1995).
Αυτοί οι Παράγοντες είναι Καθοριστικοί για την Καλλιέργεια και Ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
Σπουδαίο ρόλο στην κατανόησή του E.Q., παίζει και η Θεωρία της «Πολλαπλής Νοημοσύνης» του καθηγητή  του HARVARD, Dr. Howard Gardner, ο οποίος με το βιβλίο του «Frames of Mind» απέδειξε ότι υπάρχουν επτά (7) Διαφορετικές Νοημοσύνες, όλες εξίσου σημαντικές. Αυτές είναι:
1. Λεκτική Νοημοσύνη (Linguistic Ιntelligence) Ικανότητα Αποτελεσματικού χειρισμού της Γλώσσας.
2. Λογικομαθηματική (Logical/ Mathematical Intelligence) Ικανότητα Αναλυτικής Σκέψης.
3. Χωροταξική (Spatial Intelligence) Ικανότητα καλής Αντίληψης, Αίσθησης και Αισθητικής του χώρου.
4. Κιναισθητική (Body- Kinesthetic Intelligence) Ικανότητα εκτέλεσης, εκτίμησης και συντονισμού των σωματικών κινήσεων.
5. Μουσική (Musical Intelligence) Ικανότητα κατανόησης, εκτίμησης και παραγωγής μουσικής.
6. Δια-προσωπική (Inter-personal Intelligence) Ικανότητα να κατανοεί τους άλλους ανθρώπους, να συνεργάζεται καλά μαζί τους, να συμπάσχει και να τους κινητοποιεί.
7. Ενδο-προσωπική, (Intra-personal Intelligence) Ικανότητα να κατανοεί και να αναλύει τα εσωτερικά συναισθήματα και σκέψεις. Η αυτογνωσία και η αυτοπεποίθηση είναι κλειδιά για αυτή την ευφυΐα.
 Πρέπει να κατανοήσουμε ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό, έχει μοναδικές ικανότητες ανάπτυξης, γνώσης, αντίληψης και εξέλιξης. Επομένως δεν μπορούμε να απαιτούμε από όλους να γίνουν το ίδιο, να έχουν την ίδια νοημοσύνη και να καλλιεργούν τις ίδιες ικανότητες.
Για παράδειγμα, μπορεί ένα άτομο να έχει υψηλή διαπροσωπική και λεκτική νοημοσύνη αλλά χαμηλή σωματική/κινητική και μαθηματική. Αυτό το στοιχείο δεν κάνει το άτομο «καλό» ή «κακό», «εξυπνότερο» ή πιο «επιτυχημένο», απλά διαφορετικό και μοναδικό.
Παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του E.Q.
α. Προσωπική Προδιάθεση  (περίπου 40%)
β. Οικογενειακή Επιρροή (περίπου 40%)
γ. Κοινωνικές / Οικονομικές συνθήκες (Σχολική μόρφωση, Εκπαιδευτική επιρροή, Κοινωνικές Συνθήκες  κτλ) (περίπου 20%)
Οι γονείς με τη σωστή διαπαιδαγώγηση, με χρήση αγάπης με όρια, μπορούν να γίνουν «Μοναδικοί «Καταλύτες» της καλλιέργειας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στη ζωή των παιδιών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, εφόσον οι γονείς πιστέψουν στις Ικανότητες, Ταλέντα Μοναδικότητα του παιδιού τους και του εμφυτεύσουν πίστη στον εαυτό τους, καλλιέργεια υψηλών ηθικών αξιών, αλλά και αισιόδοξη άποψη και στάση για τη ζωή.




 ΠΗΓΗ: huffingtonpost.gr - Τζίνα Θανοπούλου

8 επαγγέλματα που έρχονται τα επόμενα χρόνια

 
Η εξέλιξη των επαγγελμάτων ήταν πάντα μια μεγάλη πρόκληση για όλους. Τα τρακτέρ που μεταμόρφωσαν για πάντα το επάγγελμα του Γεωργού μέχρι τους υπολογιστές που υποκαταστήσαν εκατομμύρια εργαζόμενους σε όλους του τομείς και το email που αφανίζει σιγά-σιγά όλα τα ταχυδρομεία του κόσμου. Η ασταμάτητη αυτή διαδικασία θανάτου και γέννησης επαγγελμάτων αγγίζει φυσικά και τη δική μας εποχή και μάλιστα με τους πιο τρελούς ρυθμούς όλων των εποχών. Πάμε να δούμε κάποια από τα επαγγέλματα που έρχονται τα επόμενα χρόνια που είναι πολύ ενδιαφέρον αλλά και φαίνεται να είναι η φυσιολογική εξέλιξη της σημερινής εποχής. Οι προβλέψεις διατυπώθηκαν στο ‘Top Grad School Guide 2016-2017’ και βρίσκονται υπό συνεχή μελέτη για την εξέλιξή τους.

Waste data handlers
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των blogs και γενικότερα το σύνολο περιήγησης στο διαδίκτυο δημιουργούν ασύλληπτες ποσότητες δεδομένων οι οποίες πρέπει να αποθηκεύονται και να αναλύονται. Οι waste data handlers θα βοηθούν στην απόρριψη αυτών των δεδομένων με υπεύθυνο και ασφαλή τρόπο, έτσι ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Avatar managers
Αυτό το πεδίο πιθανότατα θα ενδιαφέρει άτομα που ασχολούνται με τον προγραμματισμό, καθώς αφορά στον σχεδιασμό και στη διαχείριση ολογραμμάτων εικονικών ατόμων, που θα χρησιμεύουν ως προσωπικοί διαδραστικοί οδηγοί σε περιβάλλοντα όπως οι σχολικές τάξεις. Ήδη τις τελευταίες εβδομάδες το Imperial College του Λονδίνου ανακοίνωσε την εφαρμογή καθηγητών-ολογραμμάτων σε δοκιμαστική βάση

Personal digital curators
Ειδικός που θα είναι υπεύθυνος για τη διαμόρφωση της ψηφιακής προσωπικότητας των πελατών του (είτε αυτοί είναι μεμονωμένα άτομα είτε εταιρίες) προτείνοντας και συντηρώντας μία μοναδική σειρά εφαρμογών, hardware, software και πηγών πληροφοριών για τον καθέναν.
 
3d printer designers
Ανάμεσα στις πιο σύγχρονες εφευρέσεις των τελευταίων ετών, οι 3d εκτυπωτές ήδη χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ορισμένων αντικειμένων, καθώς εγγυώνται αποτελεσματικότητα και ακρίβεια. Γι’ αυτό τον λόγο 3d printer designers αναμένεται να γίνουν περιζήτητοι για τον σχεδιασμό ποικίλων αντικειμένων, από συνθετικά προσθετικά σωματικά μέλη έως κατά παραγγελία οικιακά σκεύη.

Virtual reality experience designers
Η εικονική πραγματικότητα αποτελεί το πολυαναμενόμενο επόμενο μεγάλο βήμα της εμπειρίας των βιντεοπαιχνιδιών και συνεπώς εξειδικευμένα άτομα θα κληθούν να παίξουν τον ρόλο των σχεδιαστών με σκοπό τη μετατροπή της εμπειρίας αυτής σε όσο πιο ζωντανή και ρεαλιστική γίνεται.

Remote operators
Θα μπορούσε η ταχεία εξέλιξη των συστημάτων αυτόματου ελέγχου να έχει ως αποτέλεσμα την καθοδήγηση οχημάτων εξ αποστάσεως; Μένει να δούμε αν στο άμεσο μέλλον οδηγοί, πιλότοι και καπετάνιοι θα διαχειρίζονται οχήματα, αεροπλάνα και πλοία από το γραφείο τους.

Remote healthcare specialists
Πίσω στον ιατρικό τομέα, ακόμα μέχρι σήμερα ισχυριζόμαστε πως δεν υπάρχει ιατρική διά τηλεφώνου. Όμως με τόσα οπτικά και ακουστικά τεχνολογικά μέσα δεν θα μπορούσε ένα μεγάλο μέρος της πρόληψης και της παρακολούθησης νοσημάτων να πραγματοποιείται εξ αποστάσεως για την ευκολία του ασθενούς; Έτσι φαίνεται να αναδύεται και ο τομέας της ιατρικής «τηλεφροντίδας».
Ίσως μερικοί από εσάς να τρέφετε αμφιβολίες για τις παραπάνω προβλέψεις, και δικαιολογημένα, όμως στις πλέον εξελιγμένες δυτικές κοινωνίες έχουν κάποια βάση, καθώς οι ανάγκες διαρκώς μεταβάλλονται ανάλογα με τις περιστάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο μέλλον ικανότητες που θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας θα είναι οι ακόλουθες 
  • δυνατότητα προσαρμογής
  • κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη
  • διεπιστημονικότητα σε αντίθεση με τη μονομέρεια
  • εφευρετικότητα και η δημιουργικότητα σε αντίθεση με την κατά γράμμα εκτέλεση εντολών. 
Και αυτό γιατί τόσο ο κόσμος μας όσο κι εμείς έχουμε ανάγκη από νέες ιδέες για να προχωράμε μπροστά.
 
 
 
ΠΗΓΗ: Citycampus.gr
 

Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Δείτε τομείς/επαγγέλματα με ζήτηση μέχρι το 2027 στην Κύπρο



Η Κύπρος εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει εγγραφεί στους πανευρωπαϊκούς καταλόγους των χωρών που παρέχουν υπηρεσίες προς τρίτες χώρες και μεγάλους επιχειρηματίες του εξωτερικού.

Λογιστές
Το γεγονός αυτό δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα σε ανθρώπους που οι σπουδές τους αφορούν σε οικονομικά επαγγέλματα και ειδικεύσεις γύρω από τη διαχείριση του χρήματος που εισέρχεται στην αγορά. 
Βασικοί δρώντες στην όλη αυτή κατάσταση είναι οι επαγγελματίες λογιστές. Πρόκειται για μια σπουδή που στοιχίζει ελάχιστα (εφόσον μπορεί να γίνει και στη χώρα μας χωρίς να δαπανηθούν τεράστια ποσά για σπουδές στο εξωτερικό που αγγίζουν μέχρι και τις 100 χιλιάδες ακόμη και στην Ελλάδα) και αποφέρει βέβαιη επαγγελματική αποκατάσταση. 
Οι πλείστοι λογιστές εργάζονται πριν ακόμη πάρουν το πτυχίο τους δείγμα κι αυτό της μεγάλης ζήτησης. Είναι ένας κλάδος που δεν μπορεί να κορεστεί το άμεσο μέλλον  όσοι λογιστές κι αν υπάρξουν αφού η Κύπρος αποτελεί βασικό δρώντα στην παροχή υπηρεσιών και στην εγγραφή εταιριών από το εξωτερικό. 

Εξυπηρέτηση πελατών
Ένας τομέας με ζήτηση είναι και αυτός της εξυπηρέτησης πελατών. Τομέας κερδοφόρος και με ανοιχτούς ορίζοντες για όσους τον ακολουθήσουν. Αναφερόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών τα πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια σ’ αυτόν τον τομέα. 
Εξυπηρέτηση πελατών σημαίνει γνώση διαφορετικών γλωσσών (ρωσικών- αγγλικών- γαλλικών και ασιατικών) αφού οι περισσότερες εταιρείες που ζητούν υπαλλήλους επιδιώκουν την τηλεφωνική επικοινωνία με ανθρώπους από τρίτες χώρες. 
Επομένως, πολύγλωσσοι νέοι με ικανότητες επικοινωνίας έχουν όλα τα φόντα να διαπρέψουν στον καινοτόμο αυτό χώρο.  Οπότε οι σπουδές που περιλαμβάνουν ξένες γλώσσες είναι πολύ κερδοφόρες.
Οι μισθοί σε μια ξένη εταιρεία που έχει την έδρα της στην Κύπρο ξεπερνούν συνήθως τις 2 χιλιάδες ευρώ.

Marketing
Δουλειά που μπορεί, όμως, να κρύβει παγίδες. Υπάρχουν εταιρείες που ζητούν άτομα για το συγκεκριμένο κλάδο αλλά βασικά δεν ζητάνε τίποτε άλλο παρά πωλητές τους οποίους μάλιστα πληρώνουν με το κομμάτι. 
Όσοι έχουν σπουδές Marketing και θέλουν να εξασκήσουν το επάγγελμά τους πρέπει να έχουν γερό στομάχι, να μην ικανοποιούνται με τα λίγα και να έχουν την ευχέρεια να δουλεύουν πάνω από 10 ώρες τη μέρα.
Αυτοί θα είναι βέβαια οι άνθρωποι που θα κινούν τα νήματα της αγοράς και όσο καλύτερα τα κινούν τόσο περισσότερο θα αυξάνεται ο τραπεζικός τους λογαριασμός. Οι εταιρείες ποτέ δεν τσιγκουνεύονται σε αυτούς που τους φέρνουν αποδεδειγμένα χρήμα.  
Και εδώ, όμως, οι περισσότερες εταιρείες είναι ξένων συμφερόντων οπότε η καλή γνώση 2 ή 3 ξένων γλωσσών είναι πια απαραίτητη.

Τουρισμός 
Τα τουριστικά επαγγέλματα ανθίζουν στην Κύπρο αλλά δυστυχώς τις περισσότερες φορές προτιμούνται οι κοινοτικοί που έχουν χαμηλό εργασιακό κόστος. 
Βέβαια τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι φορείς έχουν αλλάξει με πολύ αγώνα αυτά τα δεδομένα με αποτέλεσμα πολλοί Κύπριοι να βρίσκουν δουλειές σε τουριστικές επιχειρήσεις. Μπορεί να είναι εποχιακές δουλειές αλλά προσφέρουν ένα σημαντικό μισθό και μια βασική εργασία σε δύσκολους καιρούς. 
Απαραίτητες κι εδώ οι ξένες γλώσσες με μια όχι επιδερμική γνώση αλλά σε πολύ καλό επίπεδο. Σε τέτοιες δουλειές καλύτερα να γνωρίζεις άπταιστα αγγλικά και μέτρια ελληνικά.
 
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές/Πληροφορική
Όσοι είναι κάτοχοι πτυχίων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές (τεχνικοί η web design) θεωρούνται απαραίτητοι στις μέρες μας. Η αγορά πλέον κινείται μέσω διαδικτύου και όλες οι εταιρείες θέλουν να έχουν μιαν πολύ καλά οργανωμένη ιστοσελίδα. 
Αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ζήτηση σε ανθρώπους που γνωρίζουν καλά την «τέχνη» του διαδικτύου και μπορούν να δομήσουν μιαν ιστοσελίδα ή να παράσχουν τεχνική στήριξη. 
Απαραίτητη γνώση κι εδώ η πολυγλωσσία αφού πολλές ξένες εταιρείες που βρίσκονται στην Κύπρο θέλουν ντόπιους συνεργάτες που να γνωρίζουν ρωσικά, αγγλικά και γαλλικά. 

Διοίκηση Επιχειρήσεων 
Πολλές είναι οι επιχειρήσεις, ντόπιες και μη, που αναζητούν αξιόλογα στελέχη για πολύ σημαντικά πόστα στις επιχειρήσεις/εταιρείες τους. Οι μισθοί συνήθως είναι ικανοποιητικοί, ανάλογα φυσικά με την εταιρεία αλλά και τα προσόντα του υπαλλήλου. Η ζήτηση στην Κύπρο πάντως είναι ιδιαίτερα αυξημένη το τελευταίο διάστημα. 

Γραμματειακά
Παραδοσιακά ο συγκεκριμένος τομέας έχει ευκαιρίες εργοδότησης. Σε ικανοποιητικό βαθμό και η ζήτηση το τελευταίο διάστημα σε εταιρείες/ιατρεία/εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.α. Το πτυχίο στα Γραμματειακά όμως φαίνεται ότι πλέον δεν είναι από μόνο του αρκετό αφού η πολύ καλή γνώση αγγλικών μοιάζει να είναι απαραίτητη στις περισσότερες αγγελίες.

Ξένες γλώσσες
Η γνώση ξένων γλωσσών είναι πλέον σημαντικότερη από τις πανεπιστημιακές σπουδές. Βασικές γλώσσες που καλείται να γνωρίζει ένας κύπριος προκειμένου να ανταγωνιστικός στην αγορά εργασίας είναι τα αγγλικά, τα ρωσικά και τα γαλλικά. 
Οι γλώσσες, δηλαδή, που έχουν μεγάλη αγορά. Τα αγγλικά και τα γαλλικά είναι γλώσσες πρώην αποικιοκρατών με μεγάλες αγορές πίσω τους σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, ενώ τα ρωσικά είναι η γλώσσα της κυπριακής αγοράς. 

Καινοτόμες ιδέες 
Άνθρωποι με καινοτόμες ιδέες σε όλους τους τομείς δεν πρόκειται να χαθούν ποτέ. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Όταν έχει κάποιος  να προτείνει κάτι καινούριο στην αγορά τότε το μέλλον είναι δικό του. Ακόμα και όταν οι καινούριες ιδέες εφαρμόζονται σε κορεσμένους κλάδους τότε και πάλι η οικονομική και κοινωνική άνοδος είναι δεδομένη. 

Δικηγόροι
Ένα άλλο επάγγελμα που συνδυάζεται με αυτό του λογιστή στην παροχή υπηρεσιών  είναι αυτό του νομικού.Πολλοί νέοι άνθρωποι τελειώνουν δικηγόροι αλλά δεν ασχολούνται καθόλου με τις δικαστικές αίθουσες. Βασική τους δουλειά είναι η εγγραφή εταιρειών του εξωτερικού στην Κύπρο.Δουλειά κερδοφόρα αφού για κάθε νέα εταιρεία που εγγράφουν λαμβάνουν ένα αξιοζήλευτο ποσό. Τα έσοδα τους μηνιαίως μπορεί να ξεπερνούν κατά πολύ και αυτά των λογιστών.

Ακαδημαϊκά επαγγέλματα
Η εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής είναι χρονοβόρα, δαπανηρή και πολύ κοπιαστική. Οι άνθρωποι που το επιχειρούν ξεχνάνε την προσωπική τους ζωή για αρκετό καιρό. Είναι, όμως, αυτοί που έχουν κάτι καινούριο να πουν και να γράψουν στις ήδη υπάρχουσες επιστήμες.
Δυστυχώς τα τελευταία 10 χρόνια τα διδακτορικά χωρίζονται σε δύο τομείς: 
1)    Στα διδακτορικά πολυτελείας των ανθρωπιστικών σπουδών (φιλοσοφία, κοινωνιολογία, ανθρωπολογία, ιστορία, φιλολογία, εκπαίδευση κλπ) που ανοίγουν ένα λαμπρό πνευματικό κόσμο γεμάτο γνώση χωρίς, όμως, σίγουρη επαγγελματική σταδιοδρομία. Βλέπετε, τα κονδύλια για υποτροφίες και έρευνες δεν δίνονται πια στις ανθρωπιστικές σπουδές όσο καινοτόμες κι αν είναι. 
2)    Στα διδακτορικά επαγγελματικής αποκατάστασης. Τα ερευνητικά προγράμματα των πανεπιστημίων περικλείονται από άτομα των θετικών επιστημών και  κυρίως των βιολόγων, των βιοχημικών, των βιοτεχνολόγων, των χημικών και των φυσικών. Ανθρώπων, δηλαδή, που δημιουργούν απτό έργο μέσα από έρευνες με άμεσα αποτελέσματα. 
Αν κάποιος αναζητήσει υποτροφία ή ερευνητικό πρόγραμμα τότε θα αντιληφθεί σε λίγους μήνες ότι τα πανεπιστήμια προσφέρουν αφειδώλευτα χρήμα για έρευνα σε επιστήμονες των θετικών επιστημών και σχεδόν καθόλου σε επιστήμονες των ανθρωπιστικών σπουδών.


Συμπεράσματα
Τα συμπεράσματα βάσει αυτής της έρευνας είναι και λυπηρά αλλά και αισιόδοξα. 
Από τη μια οι ανθρωπιστικές σπουδές (το πνευματικό οπλοστάσιο της Ευρώπης και ειδικότερα του ελληνισμού) να παρακμάζουν συνεχώς αδυνατώντας να ακολουθήσουν την αγορά. Αν ακολουθούσαν, βέβαια, την αγορά δεν θα ήταν ανθρωπιστικές σπουδές. Ο σκοπός τους είναι καθαρά θεωρητικός και δεν έχει άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα.
Από την άλλη, η εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς όπως είναι οι ξένες γλώσσες δίνουν την ευκαιρία στους νέους πτυχιούχους να κατακτήσουν την κορυφή. 
Ένα πράγμα που πρέπει να θυμάται κάποιος όταν αποφασίζει την επαγγελματική του σταδιοδρομία είναι το να είναι σίγουρος ότι έχει κάτι νέο να πει αλλά και να βρει τον τρόπο που θα το πει.
Ακόμα κι ένας συγγραφέας μπορεί να αποκτήσει χρήματα και δόξα στην εποχή μας φτάνει να έχει κάτι καινούριο να πει και με ένα πολύ πρωτότυπο τρόπο.


Οι τομείς με τις μεγαλύτερες ανάγκες απασχόλησης
  •   Λιανικό εμπόριο (1.797 άτομα ή 4,1% τον χρόνο)
  •   Εστιατόρια (1.588 άτομα ή 6,5% τον χρόνο)
  • Εκπαίδευση (1.224 άτομα ή 3,9% τον χρόνο)
  •   Υγεία και κοινωνική μέριμνα (1.131 άτομα ή 4,9% τον χρόνο)
  • Κατασκευές (1.084 άτομα ή 3,3% τον χρόνο)
  •   Νομικές και λογιστικές δραστηριότητες (934 άτομα ή 5,2% τον χρόνο)
  • Ξενοδοχεία (882 άτομα ή 5,6% τον χρόνο)
  • Χονδρικό εμπόριο (858 άτομα ή 4,1% τον χρόνο)
  • Δημόσια διοίκηση και άμυνα (820 άτομα ή 2,7% τον χρόνο)
  • Τέχνες, διασκέδαση και ψυχαγωγία (477 άτομα ή 6,1% τον χρόνο)
  • Άλλες δραστηριότητες υπηρεσιών1 (453 άτομα ή 3,6% τον χρόνο)
  •   Γεωργία, δασοκομία και αλιεία (435 άτομα ή 3,1% τον χρόνο)
  •   Βιομηχανία τροφίμων, ποτών και καπνού (334 άτομα ή 3,3% τον χρόνο)
 

Επαγγέλματα ανωτέρου επιπέδου με τις μεγαλύτερες ανάγκες απασχόλησης
  •   Βοηθοί λογιστών (461 άτομα ή 4,7% τον χρόνο)
  • Νομικοί (254 άτομα ή 4,5% τον χρόνο)
  • Νοσηλευτές και μαίες (230 άτομα ή 3,7% τον χρόνο)
  •   Λογιστές (157 άτομα ή 3,1% τον χρόνο)
  • Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (141 άτομα ή 1,7% τον χρόνο)  Άλλοι εκπαιδευτικοί μη αλλού τοποθετημένοι (136 άτομα ή 6,0% τον χρόνο)
  • Υπεύθυνοι δανείων και πιστώσεων (118 άτομα ή 2,6% τον χρόνο)
  •  Εμπορικοί αντιπρόσωποι (112 άτομα ή 2,0% τον χρόνο)
  • Δημοσιογράφοι (101 άτομα ή 7,1% τον χρόνο)
  • Διευθυντές εμπορίου (100 άτομα ή 4,8% τον χρόνο)
     
  • Προγραμματιστές εφαρμογών (97 άτομα ή 3,4% τον χρόνο
  • Δάσκαλοι (96 άτομα ή 2,0% τον χρόνο)  Επόπτες και επιστάτες κατασκευών (89 άτομα ή 3,4% τον χρόνο)
  • Ιατροί (88 άτομα ή 3,2% τον χρόνο)
  • Διευθυντές χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών υπηρεσιών (87 άτομα ή 5,2% τον χρόνο)
  • Καθηγητές ξένων γλωσσών (εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων) (81 άτομα ή 6,1% τον
  • χρόνο)
  • Στρατιωτικοί (75 άτομα ή 1,6% τον χρόνο)
  • Διευθυντές πωλήσεων και μάρκετινγκ (73 άτομα ή 3,9% τον χρόνο)
  •  Καθηγητές πανεπιστημίων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (73 άτομα ή 3,4% τον
χρόνο)
  • Γραμματείς διοίκησης (71 άτομα ή 1,9% τον χρόνο)
  • Τεχνικοί βοηθοί πολιτικών μηχανικών (70 άτομα ή 4,0% τον χρόνο)
  • Φαρμακοποιοί (62 άτομα ή 5,5% τον χρόνο)
  •  Οικονομολόγοι (58 άτομα ή 6,8% τον χρόνο)
  •  Οδοντίατροι (56 άτομα ή 5,0% τον χρόνο)

 Επαγγέλματα μέσου επιπέδου με τις μεγαλύτερες ανάγκες απασχόλησης
  • Ταμίες καταστημάτων και έκδοσης εισιτηρίων (617 άτομα ή 6,6% τον χρόνο)
  • Γραφείς γενικών καθηκόντων (595 άτομα ή 4,1% τον χρόνο)
  • Τραπεζοκόμοι (567 άτομα ή 5,8% τον χρόνο)
  • Πωλητές σε καταστήματα (535 άτομα ή 3,4% τον χρόνο)
  • Οδηγοί αυτοκινήτων, ταξί, βαν και μοτοσυκλετών (288 άτομα ή 3,8% τον χρόνο)
  • Αποθηκάριοι και γραφείς μεταφορών και παραγωγής (268 άτομα ή 5,1% τον χρόνο)
  • Οικοδόμοι κατοικιών (251 άτομα ή 3,7% τον χρόνο)
  •  Μάγειροι (244 άτομα ή 4,7% τον χρόνο)
  •  Ιδιαιτέρες γραμματείς (234 άτομα ή 4,1% τον χρόνο)
  • Οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων (228 άτομα ή 4,0% τον χρόνο)
  •  Καταστηματάρχες (203 άτομα ή 3,6% τον χρόνο)
  •  Κομμωτές (189 άτομα ή 4,3% τον χρόνο)
  • Αστυνομικοί (εκτός αξιωματούχοι και ντετέκτιβ αστυνομίας) (172 άτομα ή 3,4% τον χρόνο)
  • Αισθητικοί (146 άτομα ή 4,3% τον χρόνο)
  • Φροντιστές κτηρίων (142 άτομα ή 7,4% τον χρόνο)
  •  Μηχανικοί αυτοκινήτων (138 άτομα ή 3,5% τον χρόνο)
  •  Τεχνικοί εγκατάστασης και επισκευής εξοπλισμού τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (134 άτομα ή 6,3% τον χρόνο)
  •  Μπάρμαν (114 άτομα ή 5,1% τον χρόνο)
  •  Παιδοκόμοι (111 άτομα ή 5,5% τον χρόνο)  Πελεκάνοι και ξυλουργοί (110 άτομα ή 3,9% τον χρόνο)
  •  Καλλιεργητές φυτειών και κηπευτικών (104 άτομα ή 2,2% τον χρόνο)
  • Αρτοποιοί, ζαχαροπλάστες και παρασκευαστές ζαχαρωτών και σοκολάτων (103 άτομα ή 4,1% τον χρόνο)

Ποια επαγγέλματα θα έχουν ζήτηση στο μέλλον;


Αγορά εργασίας. Μας έχει και την έχουμε ανάγκη. Ανεξαρτήτως εποχής και οικονομικών συνθηκών, ο νέος κάνει ενέργειες για να αποκτήσει ένα εισιτήριο εισόδου σε αυτή. Αρχικά θα γραφτεί σε ένα φροντιστήριο να τον προετοιμάσει για τις Παγκύπριες, θα δώσει Παγκύπριες, θα κάνει έρευνα ποια επαγγέλματα ζητάνε περισσότερο έμψυχο δυναμικό, θα κάνει το μηχανογραφικό του. Θα περάσει σε μια σχολή, κάπου στη μέση θα καταραστεί την ώρα και τη στιγμή που μπήκε, θα τελειώσει τη σχολή και θα πάρει πτυχίο. Και ναι, θα εισέλθει στην πολυπόθητη αγορά εργασίας, είτε εδώ, είτε στο εξωτερικό. Το θέμα είναι να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ευκαιρίες που προσφέρει με τα ποικίλα επαγγέλματα που την αποτελούν και τη συντηρούν ταυτόχρονα, ευκαιρίες που θα τον οδηγήσουν σε μια άνετη ζωή.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι οι δυνητικοί εργαζόμενοι, είναι ότι το τοπίο της παγκόσμιας οικονομίας μεταβάλλεται ραγδαία και ταχύτατα, από εποχή σε εποχή. Μαζί με αυτό και η ζήτηση προσωπικού σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Βλέπε εποχές οικονομικής ύφεσης και εποχές «παχιών αγελάδων». Δηλαδή επαγγέλματα με κορεσμένη ζήτηση, μπορεί να αποκτήσουν έλλειψη, και επαγγέλματα με θετικές προοπτικές αποκατάστασης, να μετατραπούν σε επαγγέλματα με αρνητικές και το αντίστροφο.

Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, τα επαγγέλματα που κατά γενική ομολογία παρουσιάζουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στην Ευρώπη είναι τα εξής: επαγγελματίες στις τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας(ICT), επαγγελματίες στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών(STEM), καθώς και γιατροί, νοσοκόμοι/μαίες και εκπαιδευτικοί. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο που τη μεγαλύτερη ανάπτυξη έως το 2025, θα την έχουν κλάδοι που ασχολούνται με τεχνικές, επιστημονικές και επαγγελματικές δραστηριότητες, υπηρεσίες πληροφόρησης και επικοινωνίας, καθώς και ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση και τις κατασκευές. Το χορό έρχονται να συμπληρώσουν η αγορά ακινήτων και το εμπόριο, χονδρικό και λιανικό.

Ειδική μνεία πρέπει να δοθεί σε όλα τα επαγγέλματα που αφορούν την πληροφορική γενικότερα, ειδικά αν συνδυάζονται με γνώσεις οικονομολόγου, ή έστω οικονομικής φύσεως. Μερικά από αυτά είναι Πληροφορικός, Πληροφορικός – Οικονομολόγος, Πληροφορικός-Μηχανικός, Πληροφορικός-Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικός διαδικτύου, Τηλεπληροφορικός, Πληροφορικός ψηφιακής εικόνας. Για παράδειγμα η Google προσφέρει υποτροφίες για να γίνει ο οποιοσδήποτε προγραμματιστής, διαμέσου κύκλων μαθημάτων. Μπορεί να συμμετάσχει ο οποιοσδήποτε και να ξεκινήσει από το 0 στην κυριολεξία.

Πάντως, να έχετε υπ’ όψιν σας, ότι οι ανάγκες για έμψυχο δυναμικό στο τάδε επάγγελμα καθώς και η ζήτηση μεταβάλλονται από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, μην πάτε να ασχοληθείτε με τουριστικά στην Ισλανδία, που είναι στην άλλη άκρη της Γης. Να γίνετε καρδιολόγοι σε χώρες που τρώνε πολλά λίπη, όπως η Γερμανία, ή οδοντίατροι σε χώρες που η πλειοψηφία τροφίμων εμπεριέχει τεχνητή ζάχαρη, όπως η Αμερική. Για την ακρίβεια, ο οδοντίατρος αναρριχήθηκε στην κορυφή των επαγγελμάτων στην Αμερική για το 2017.

Τώρα, όσον αφορά την Ελλάδα και την Κύπρο, οι τομείς με την περισσότερη ζήτηση είναι οι εξής: Τουρισμός, Ναυτιλία, Γεωργία, Πληροφορική, Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια και Υγεία.  Μέχρι το 2025, υπολογίζεται ότι οι περισσότερες θέσεις εργασίας θα ανοίξουν στους συγκεκριμένους τομεις. Και το οξύμωρο είναι, ότι δεν θα αυξηθούν οι ανάγκες, δεδομένου του υπάρχοντος δυναμικού, αλλά οι ρυθμοί συνταξιοδότησης στον πρωτογενή κλάδο θα αυξήσουν τις ανάγκες μέχρι και τη προαναφερθείσα χρονολογία. Στα αμπέλια αδέρφια!

Κλείνοντας, επέλεξα να μη βάλω τα επαγγέλματα με αρνητικές προοπτικές στο άρθρο. Καμία έρευνα δεν πρέπει να αποθαρρύνει τους στόχους σας. Η δύναμη του χρήματος δεν πρέπει να εξουσιάζει τις προοπτικές και τα όνειρά σας, αλλά οι προοπτικές και τα όνειρα σας να εκμεταλλευτούν τη δύναμη αυτή για ένα καλύτερο αύριο. Μην αγχώνεστε. Το ‘χετε!